Jolien's droomreis in Oceanië!

Sheep

Dag trouwe lezers,

Ikheb na mijn laatste blog in Dunedin, de bus naar Portobello genomen. Dat is daar in de buurt, in Otago Peninsula, waar veel wildlife is te spotten. Aangezien vervelen echt niet goed is voor mij,, heb ik mijn portomonnee weer getrokken en ben ik een tour gaan doen! Die duurde wel 6 uur, en begon al in de middag waardoor ik een zeer 'late supper'had! De tour bracht ons met een busje eerst naar een kleine haven. Vanwege de slechte wegen in dit stuk van het land, voelde het net alsof ik op een gallopperend paard zat! (en ik kan niet paardrijden.. dus, niet zeer confortabel haha). De boottocht was echt leuk heftig; we gingen een klein stukje de zee op, om wat dichter bij een plek te komen waar twee stromingen in elkaar botsen (en waar dus veel vis zit, en daardoor ook veel vogels om te spotten!) en die boot ging op en neer, echt meeeters verschil en heel veel mensen waren drijfnat! Tijdens deze tocht dus veel vogels gezien, waaronder ook de royal albatrossen!! Die hier leven zijn de meest noordelijke albatrossen in de wereld, makkelijk een spanwijdte van 2 meter? Ze kwamen niet heel dicht bij ons maar alsnog was het heel goed te zien dat ze mega waren :D. Helaas zijn mn filmpjes niet heel goed gelukt, aangezien die boot zo veel bewoog!

na die boottrip gingen we weer het busje in, om ergens verderop te stoppen voor een paar wandelingen up and down the hill. aan de ene kant van de heuvel waren allemaal furr seals; voornamelijk moeders en kleintjes. Echt zooo schattig! Daar heb ik prachtige plaatjes geschoten :) en wou ik wel heel lang blijven kijken! Aan de andere kant van de heuvel was een strandje, waarop een stuk of 6 sea lions rustten. Daar konden we gewoon 3 meter langs lopen! :O Ze waren best groot maar echt super lui, prachtig. Aan het einde van het strand kwamen yellow eyed pignuins uit de zee en gingen uitwaaien een stukje de heuvel op. ja, dezelfde pignuins als bij Oamaru, alleen nu wat meer bij elkaar.

Na dit avontuur besloot ik zuidelijk te trekken; naar de enige echte stad die ik op de kaart kon vinden: Ivergargill. DAmn, dat was saai! Het leek echt zo duits: kale saaie gebouwen met van die fantasieloze raampjes, en er was geen kiwi op straat! In mijn wazige planning dacht ik hier wel een paar dagen te kunnen blijven, maar toen er geen verbetering scheen te zijn the next morning heb ik snel een busticket naar Te Anau geboekt! overigens waren er niet alleen weinig mensen op straat, in het hostel was het ook niet bepaald druk. En sociale contacten zijn veelste belangrijk voor meisjes die nog maar net alleen reizen en zich niet moeten gaan vervelen!

Een paar uur later kwam ik hier aan, in Te Anau. Het is een klein dorp bestaande uit een aantal huizen, heeel veel i sites, minimaal 10 souvenir shops en nog een paar italiaanse restaurants (waarvan soms de chefs uit italie komen, o my god! :P). Het belangrijkste is natuurlijk de bieb met internet, haha :D. Anyway, toeristen komen hier voornamelijk omdat dit een beetje zo'n begin/eind punt is voor vele lange wandelingen in de fjorden (of ' sounds', zoals ze het hier noemen),, trips naar doubtfull- en of milford sound en glowworm caves! Dat laatste heb ik gister gedaan, omdat het heel slecht weer was en ik daarom nog maar niet een dure sound-trip heb gedaan. Vanavond vertrek ik naar Queenstown, waar ik ongeveer een week wil blijven (die plek heb ik al wel gezien en het is er super mooi en gezellig druk!) en vanaf daar ga ik naar Milford sound. Waarschijnlijk met een vliegtuigje :D omdat me dat veeeelste mooi lijkt om te laten!! :O

Oke, na Queenstown ben ik van plan naar Mount Cook te gaan; noordelijker gelegen,, en lake tekapo,, daarna waarschijnlijk kaikura. Dat ligt heel noordelijk maar je kan daar walvissen spotten:D en again; dat lijkt me t'e mooi om te laten! En dan de.. 14e van maart (dus over 2 weekjes alweer!) vlieg ik vanaf Chirstchurch naar Sydney!! 25 maart vlieg ik naar Adelaide, om Lotte op te zoeken :D Ennnnnn mn plannen daarna zijn veranderd. Mijn originele ticket terug naar huis vertrok namelijk vanaf Cairns,, maar er is is mis gegaan met het ticket van Adelaide naar Cairns waardoor ik die kwijt ben en dus ook heel veel euro's kwijt en dus.. nouja.. niet veel over heb? :( Dus ik heb mijn ticket naar huis omgezet (kosste helaas ook weer geld, maarja tis niet anders): Ga nu vanaf Adelaide naar Schiphol. 2 April: Maandag ochtend om half 7 kom ik in schiphol aan! jeeeej Tijsknuffelen :D (en jullie allemaal, oke oke als het moet:P haha grapje)

Ik ga nu taart eten ergens waar het kennelijk super lekker is :D

xx Sheep

(PS. Sheep, want dat is de vertaling van ' hippie' in Maori, en aangezien mijn bijnaam in Groningen hippie is,, heet ik hier Sheep! Al zal ik denk ik toch maar Joline blijvengebruiken :))

Reacties

Reacties

Doortje

Hoi Jolien/schaap:)
Het klinkt echt super leuk en je stukjes zijn ook heel leuk om te lezen!!:D Dat wou ik maar even zeggen, hehe:P
Nog heel veel plezier!
Liefs Doortje:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!