Jolien's droomreis in Oceanië!

Aotearoa

In de laatste jaren op de basisschool hing er een kaart aan de muur. In mijn herinnering bedekte hij de gehele muur, daar boven de knutseltafel. Op de kaart was heel de wereld te zien. Nederland lag zo'n beetje in het midden, klein en direct gelegen tussen de bekende vakantielanden zoals Duitsland en Frankrijk. Dat gehele Europa vond ik niet zo bijzonder, al die namen klonken zo bekend. Die gekke namen zoals Ouagadougou, Yamoussoukro en Kathmandu trokken de aandacht als ik op de tafel stond en de kaart bestudeerde. Maar van veraf,wanneer ik sommetjes moest maken aan m'n bureautje, waren het de eilanden die mijn gedachten lieten meevoeren naar plekken ver van hier. Het eiland naast Afrika, Madagaskar (die misschien nog wel de gekste stad had 'Antananarivo') móest wel de mooiste jungle ooit hebben, inclusief apen dus daar moest ik absoluut heen. Maar Aotearoa is niet Madagaskar. Het is de naam van een ander eiland, nog verder weg dan het zuid oosten van Afrika. Nog verder dan waar dan ook ter wereld*, een eiland die tegelijkertijd in de Tasmanzee als de Grote Oceaan ligt en eigenlijk uit twee eilanden bestaat. Ze leven er een halve dag later dan wij. Wanneer je er langs vaart, schijnt het te lijken op een lange, witte wolk. Het land van de kiwi's (inwoners, vogels, fruit) en de All Blacks (mocht je rugbyfanaat zijn). Dit land, waar ik eindelijk maar toch heen ga, heet in Nederlands..Nieuw Zeeland!

Zo'n 6 weken ga ik reizen van Noord naar Zuid, deels zonder en (groten)deels met gezelschap! Tijs had namelijk ook wel zin in een wereldreis! :D

Na Nieuw Zeeland, vlieg ik naar Lotte (die in de buurt van Adelaide Au Pair is) om gezellig op bezoek te komen. Daarna ga ik waarschijnlijk per vliegtuig (goh je zou bijna denken dat ik vliegen leuk vind?) naar Sydney waar vanuit ik per trein de oostkust van Australië beken tot ik in Cairns weer het vliegveld op zal zoeken. Dit keer om weer terug te keren naar Nederland..

Via deze blog-site zal ik iedereen die het leuk vindt, een beetje op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen begin volgend jaar. Ik heb d'r zin in! :)

xx

*eigenlijk pas wanneer je uit spanje komt, Sinterklaas dus?

Reacties

Reacties

Lotte

Ohja, die wereldkaart! Haha, leuk dat je je die nog zo goed herinnert..
Heb nu al heel veel zin in je komst hier!
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!