Jolien's droomreis in Oceanië!

zon zee zand

Dag allemaal,

nog een fijne ' st patricks day' ! ;) al kan ik het me niet herinneren dat dat zo'n festijn in Groningen was. Hier in sydney staat het hele weekend er in teken van: vrijdag en zaterdag avond voornamelijk s avonds/s nachts en vandaag was de parade! Waar ik uiteraard heen ben gegaan, omdat ik nog nooit naar zo'n grote parade was geweest! het was heel gezellig, zoals gewoonlijk druk in de stad maar dit keer allemaal geconcentreed in een grote slinger dwars door de stad. Ergens kon ik het niet helpen iets van actie te verwachten: waar was tom cruise of een james bond? Meestal komt er in dat soort actie films een achtervolgingsscene voor dwars door zo'n parade om extra contrast te schetsen en zodat de achtervolger moeite heeft de ander in de gaten te houden. Nee, helaas.. Wel veel ierse muziek dat me flink terug deed denken aan de stamkroeg van mijn vrienden: de Ierse pub O'ceallaighs in Groningen. Jammer dat ik dat moest missen!

Vandaag was mijn 5e dag in Australi'e. De eerste was slaperig en enorm heet (29 graden! ipv de NZ'se 15 van de laatste 2 week), de tweede dag deed ik een rondje langs o.a. de brug en the opera house samen met elisabeth, maar beide waren we blown away door al die gebouwen, en al die mensen! Zij wilde in NZ zijn, ik stiekem sydney skippen en snel door naar Lotte en daarna Tijs..

maar de dagen daarna voelde ik me wel beter :D en ben ik naar t beroemde bondi beach gelopen viaeen stuk costal walk (uurtje), daarna door naar bondi junction (de grootste mall van australie, en dat was te zien!! mijn god) en weer terug naar hier: coogee beach. Overigens is het ook heeeerlijk om s ochtends een frisse duik in de golvende zee te nemen en op te drogen op het strand (A). Nu helaas weer bewolkt (sydney heeft nog nooit zo'n slechte zomer meegemaakt hoorde ik)maar ach de parade was leuk en nu chillen:P. Geen verplichtingen he (A).

Morgen vertrek ik naar de blue mountains, voor een paar dagen. 2 uur van hier en de naam zegt het al: natuur!! Kijk ik zeker wel naar uit (want tja, ik heb ook wel een beetje last van NZ-heimwee). Precies over een week ben ik bij LOTTE :D Jeeeeej!

Nog maar 13 dagen vakantie en daarna 2 dagjes vliegen, en dan ben ik weer in het koude zonloze (het feit dat jullie wel ozonlaag hebben is vast te merken) koude kikkerlandje. Maar daar kijk ik naar uit want daar zijn jullie!! :D <3

Oew, enne in de maanden mei + juni zit ik op kamers in t oude RKZ (google) echt zin in :) & ik ben/ga nog opzoek naar een meer langdurige kamer in Groningen, liefst niet te ver van zernike en onder de 300 eu, dus mocht je wat weten, laat het mij weten!! :D:D

koeskoes,

Jolien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!