Jolien's droomreis in Oceanië!

Hitchhiken

Dag allemaal!

De laatste paar dagen in Nieuw Zeeland alweer voor mij! Ik zit op t moment uit te waaien in Kaikoura, een stadje zo'n 170 km ten noorden van ChCh (a.k.a. shakecity oftewel Christchurch). Dit stadje is net als velen hier in de buurt, het afgelopen jaar flink gegroeid in het aantal inwoners. Touristen als ik komen hier voor zwemmen met dolfijnen of furr seals, of voor de whale watch. Dat laatste ga ik doen :D morgen ochtend als de zee nog rustig is (kan flink wild worden naarmate de dag & dat lijke me niet zo chill. Plus dan kan ik die beesten nooit op film krijgen!:P) Overigens probeer ik deze laatste dagen als het gekke echt NZse snoep uit, hihi. O en fruit! een heel gekke kleine meloen met stekels ligt op me te wachten in de koelkast, en ik heb al wat genoept van de mini groene kiwis; heel zoet sappig (echt voor kinderen als ik dus:P) en kwa noep heb ik nu met-chocola-omhulde-crunchy-verschillden kleuren/smaken snoep. lastig uit te leggen.. maar lekker hoor! En in twizel hiervoor had ik iets soortgelijks alleen dan zonder chocolat en cruch maar wat je in een cake kunt doen (lolly cake heet het dan) Jammie, lijkt me wel wat. helaas heben hostels geen cake vormen dus zal ik me in NL maar moeten uitleven.. He, dat vinden jullie vast heel naar!

about twizel, ik kwam daar met de bus aan een aantal dagen geleden, nadat ik in Zueenstown was geweest waar ik die SUPER AWESOME fly-cruise-fly milford sound had gedaan :D!! En overigens ook waar ik een medebackpackster (duits, what else) heb ontmoet die dezelfde dag als ik naar sydney gaat (14e) en zoals de plannen er nu uit zien, gaan we allebei naar t zelfde hostel bij.. Bondi beach! (H) Jaa,, want ik moet natuurlijk wel bruin terug komen van down under.. al ben ik i.v.m. jullie vast al poepie bruin(A) stelletje sneeuwballetjes, hihi

Oke, where was I? ja! twizel! nou, ik dacht, Mt Cook is in de buurt; lijkt me tof om te zien; laat ik daar morgen heen gaan! Hitchhiken...(A) (doen haast alle backpackers hier non stop) Maar toen was het heel slecht weer en ik vond t toch ook wel een beetje eng.. dus besloot ik een chill-in-t-hoste-dag te houden (rust is immers ook belangrijk, plus het is gratis!). Die avond na t eten kwamen 2 amerikanen en 1 duitse binnen, packpackers die elkaar ergens waren tegengekomen en samen verder zijn gaan reizen, voor 1 of weet wie veel hoeveel dagen meer. de amerikaanse had een auto en ik overheard them talking about going to Mt Cook! De volgende dag waarvoor veel zon was voorspeld! Dus.. ik dacht: ik vraag het gewoon!

De volgende dag was het bewolkt, maar we vertrokken met zn 4en naar Mt Cook. Praqchtig lichtblauw meer on the way :) maar de wolken waren er nog ste4eds, dus bij t carpark vanaf waar je vele wandelingen kunt maken met uitzicht op o.a. Mt Cook itself, zagen we alleen de groene lagere bergen, toen plots heeeeel hoog in de lucht een stuk sneeuw zichtbaar werd! OMG HOOG! echt tof :D. meteen onze moed weer terug :). We deden de hooker track (I know rare naam..), gelukkig niet zo lastig -mijn conditie = nul, al ben ik geloof ik niet aangekomen maar dat kan nog met al t NZse snoep:P), die eindigde bij een gletsjer & gletsjer meer met grote brokken drijvend ijs (awesome!). boven zou Mt Cok moeten zitten, daar achter de wolken.. Op de terugweg kwam er blauw in de lucht:) En toen zagen we Mt Cook!! En steeds meer andere (stukken) hoge berg met sneeuw en rots, SWEET! we deden nog een andere (heel korte) track aan de andere kant van de berg/mt Cook (was een stukje rijden maar dat viel wel mee aangezien Mt Cook heeeel stijl is <en daardoor zwaarder dan de mt everest terwijl die veeeeel hoger is). echt prachtig uitzicht en geen wolken meer! ijsje gegeten met uitzicht op dat alles.. ' best icecream vieuw ever' volgens de duitse. and she was right.

to be continued

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!