Jolien's droomreis in Oceanië!

Be a healty kiwi, Eat a kiwi!

De eerste dag in het land van mijn dromen bestond uit een enorm lange wachtrij en vele vragen en checks door de douane (kost in totaal zo'n 1,5 a 2 uur!), snel een mailtje sturen naar ouders en broer/zus, en naar buiten stappen in de heerlijke warmte, zon, en naar bloemenruikende koele wind. <3

met de airbus zocht ik m'n weg naar de jeugdherberg in het centrum voor deze eerste paar dagen, waar ik enorm genoot van de douche en schone kleren! was weer een nieuw mens toen ik de badkamer uit stapte de nog warmere zon in nu het middag was. Na een paar uur op bed te hebben gelegen ging m'n wekker en ging ik Tijs ophalen van t vliegveld. Die jongen was dus later vertrokken dan ik, en had 2 stops meer gehad (Bejing, Guangschauw(?) en sydney. ipv hongkong) en was zo vris als een kiwi (de vogel soort), in vergelijking met mij. Maar ik niet, dus we vielen die dag snel in slaap na avondeten en de dagen daarna hebben we ook nog veel bijgeslapen. De twee volle dagen in Auckland hebben we wel goed benut; de eerste zijn we het centrum en de haven in geweest, en de tweede hebben weonder andere ineen immens park midden in de stad gechilled. De dag daarna, vrijdag, was het tijd voor mij om mijn angsten onder ogen te komen: de auto.

Het ging best goed,, kleine dingetjes maar zoals de richting aangeven met de ruitenwisser enzo.. (A) maar we waren zo uit Auckland, en zo een paar uur onderweg, met een paar stops voor lunch en relaxen.

In de avondkwamen we aan in de bay of islands en gingen we op zoek naar een camping. de eerste die we vonden was te duur; we hadden 2 dollar te weinig (pinnen werkt inderdaad niet; we moeten alles cash doen), dus gingen we naar de tweede camping die in ons boekje vermeld stond. OMG echt niet normaal smerig! de toiletten waren om in te kotsen, en buiten lag er een stapel spoelbakken op een smerig tapijt, ranzig. Je moest ook nog eens betalen voor de douche! Zwaar geschocked besloten we snel het terrein te verlaten en te hopen op nog een camping in de buurt. Letterlijk 20 meter verder stond het bordje van de camping die het boekje WEL bedoeld had, hahahahah. gelukkig was deze wel mooi en schoon en hadden net-betaalbare plekjes.

mensen ik moet echt stoppen met typen want tis bedtijd (morgen er weer vroeg uit) dus even een korte opsomming:

- volgende ochtend in bay of islands, gezwommen. heerlijk.

-toen met een omweg vanwege een niet-exact-genoege-kaart (en een menselijke fout van tijs, mijn kaartlezer) naar een ander plekje in de buurt gegaan om te chillen.

- daarna westelijk gereden en ' gestrand' bijrawene, waar de mooiste camping tot nu toe was (moet echt in het boekje!) prachtig uitzicht! en kussen te leen gekregen!

- volgende dag naar kauri tree forrest; prachtige grote bomen en geslapen op de camping in.. ergens waar het kauri museum is. (die namen zijn onmogelijk om te onthouden, sorry)

- en toen vanochtend hierheen gereden; papakura, waar familie van mij woont; een hele lieve vrouw, Wil. (Via auckland voor een kussen voor mij wat lasig te vinden was vanwege de anniversary of auckland; feestdag; 173 jaar ofzoiets)

morgen richting Rotorua.

xx fijne dag nog I say good night.

-

Reacties

Reacties

Els

Oehf ik ben jaloers!
Hier ligt voor het eerst deze winter een pietsje sneeuw, en een dun laagje ijs op de vijvers.
Nog geen rotonde verkeerd om genomen? ;)
Slaap zacht,
Veel liefst van Kees, Zas, Els! Xx!

Jaap vd Geest

Hoi Jolien,
wat een leuke verhalen... we zijn ZEER jaloers hier!!
Is het niet heerlijk om zo'n vrij en tijdloos gevoel te hebben? Hou dat vast!! Groeten Jaap & de geimporteerde Friezinnen.

Eric

Fantastische ervaringen in een lekker warm en gastvrij land.Ik heb gister voor mij en klaske mintwintig handschoenen aangeschaft.Brrrrrrrrrrrrrrr, its cold
out here.Max klimt net op mijn voet naar boven,(wil ook even meelezen).See you hear you. By,by,

Kusjes Eric.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!