Jolien's droomreis in Oceanië!

Internet at the library

Dag allemaal,

Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen hier, maar deze site kan m'n mobieltje niet aan kennelijk zelfs niet goede free wifi. Computer nodig dus! En die heb ik nu, voor een aantal minuten gratis :).

Oke, we hebben heel wat afgereisd sinds het laatste verhaaltje! Die eindigde in papakura, bij familie van mij (gezien daar een computer tot mijn beschikking stond kan ik me dat nog herinneren). Vanaf daar zijn we naar het oost/zuiden gereden; Rotorua (een stadje aan een meer, waar veel activiteit in de grond is; overal ook gewoon bij de huizen, komt stinkende rook naar buiten. Het meer was ook een beetje warmer dan normaal, het beekje dat uitmondde in de rivier verdampte deels. Bijzonder om te zien, maar ik hoef niet in die stank te leven!). De thermal wonders waren iets verderop gelegen, en die stonken nog veel erger! Weg dus die heerlijke bloemige geur die we gewend waren van dit land, zelfs in de grootste stad ervan. Er was ook een mudpool maar ik geloof niet dat je daar mooier uit komt dan dat je er in gaat; geen spa! Die modder schoot omhoog en borrelde,, zal flink heet geweest zijn. Een verstopte beauty in de buurt; Cerosine kreek (leuke naam he:P) hebben we wel bezocht. het was een snel stromend beekje midden in de natuur. De weg er heen met de auto was lang en zeeeer hobbelig; alles om de toeristen buiten te houden! Maar het water was heerlijk en we konden zelfs een priv'e plekje vinden. Pas toen we stomend en heerlijk uitgerust weg gingen werd het veel drukker. Via hier naar Taupo gegaan, een stad aan lake taupo. leuk weetje: dat reusachtige meer dan centraal in het noorder eiland ligt, is zo ontstaan omdat het eigenlijk een vulkaan is. Al het zand/steen/etc heeft ie in de lucht geschoten tot wel 1000 kilometer ver! De omliggende bergen zijn het gevolg.

Vanaf daar flink zuidelijk gereden, we dachten nog aan een 20 km lange wandeling, maar gezien we geen bergschoenen mee hadden en het weer een beetje regenachtig, en de wandeling PRACHTIG zou zijn; je komt er mee in allemaal verschillende landschappen, <wat dus betekend dat er veel hoogteverschil was, zijn we maar niet die gaan doen. Wel zijn we naar een Lord Of The Rings muur gegaan, mead's wall in Mordor. Geen Orc's gezien, voornamelijk mist. Wel indrukwekkend hoor dat stijle mega ding! (google)

Via een kiwi park waar meer vogeltjes en eenden (jippie :S) te zien waren dan kiwi's, naar Wellington. Op de boot van Wellington naar het zuidereiland dolfijnen gezien!! :D

Op het zuidereiland zijn we een 3 daagse kayac tocht gaan doen bij het Abel Tasman natuurgebied (google!) Prachtige natuur, blauw helder water (waar niet hier in nieuw zeeland!?), witte stranden, echte natuur. Water wel vol met andere kayaccers en bootjes maar ach iedereen was er op vakantie dus geweldige sfeer. Enige nadeel naast het feit dat het een veelste zware tocht was; de WC's kwamen straigth from slumdogmillionaire. GAT-VER.

Via Reefton, de lichtstad van dit land omdat ze hier als eerste straatverlichting hadden (nu staat overigens alles te koop; hun glorie tijd is geweest) en de westkust verder zuiderlijk gereden. Pancakerocks, strand met dood haaitje (gaaf!), steeds kleiner wordende plaatsjes uiteindelijk net na valentijnsdag in Queenstown aangekomen. Wat een stad zeg! Hardstikke klein (zo'n 20.000 inwoners) maar mooi gelegen tussen de bergen, aan een meer, lekker druk met backpackers en super schattig ingericht. Oke, het lekkere zonnige weer was ook wel fijn :). Hier ga ik straks absoluut nog een weekje heen!! Als Tijs naar huis is...... :(:(

In Queenstown zijn we uit eten gegaan, nog vanwege valentijnsdag. Mijn super lieve moeder had ons dit aangeboden! En het was super lekker, vooral de toetjes (A).

Nu alweer aan de oostkust in een europese-stijl plaatsje genaamd Oamaru. Tijd voor lunch!

xx